La periodista i sommelier exposarà com adaptar el missatge segons el canal que s’utilitzi
“Despertar l’interès pel món del vi a través del llenguatge, atansant al públic a aquest sector d’una manera atractiva i entenedora i sense posar barreres per evitar que només els entesos puguin gaudir de la comunicació”. Així entén la comunicació del vi la periodista i sommelier Meritxell Falgueras que intervindrà en la I Conferència Catalana de Comunicació del Vi de Barcelona amb una ponència sobre, precisament, com adaptar el llenguatge del vi a la ràdio, televisió i premsa escrita i digital.
Falgueras, que ha obtingut recentment el Drinks Special Award,un dels prestigiosos Gourmand World Awards, els principals premis de divulgació gastronòmica i enològica del món; transmetrà el seu interès pel llenguatge en la cultura del vi, ja que considera que és vital “com definim les coses i com les sentim”. “Cal aconseguir”, diu, “fer metàfores que siguin atractives i divertides perquè la gent perdi la por al vi”. El públic necessita informar-se, educar-se en els usos i costums del vi i tenir coneixements per a ús propi o per quedar bé davant dels amics. Tot això, però, cal adaptar-ho al mitjà en què fem la comunicació, ja que el canal que utilitzem definirà, inevitablement, el llenguatge que hem d’utilitzar.
Meritxell Falgueras és llicenciada en humanitats, màster en viticultura i màrqueting. El 2007 va guanyar el Nas d’Or Jove Promesa de Catalunya i a partir d’aquí va començar a col·laborar en diferents mitjans audiovisuals (ràdio, televisió, premsa escrita i digital). Falgueras escriu el blog Wines and the City i ha publicat diferents llibres.
La I Conferència Catalana de la Comunicació del Vi s’allargarà durant dos dies (4 i 5 de març) i, tot i que aquesta primera edició se celebrarà a Barcelona, la trobada neix amb vocació itinerant. L’objectiu de la conferència és millorar i parlar de la comunicació del vi català, amb activitats concretes que ajudin a la promoció i comunicació del territori o DO amfitriona que cada any aculli la trobada. Dos dies de conferències, taules rodones, tastos i convivència al voltant de la comunicació del vi.